lördag 6 september 2014

Övning ger färdighet

Som jag skrev tidigare har alla reglerna för legacy utmaningen kommit upp. Jag satt hela dagen igår med en familj och spelade igenom lite av reglerna och jag tror nog att jag kan klara det. Tänkte visa lite bilder från min provomgång igår. Eftersom jag tyckte det gick bra så blir det en Let's Play som börjar spelas in idag!




Vet att statyn ska vara i familjens fack men hade honom framme som sällskap.

Sky Toidi



Mannen flyttar in



Han dog när han reparerade stereon! 

Men Sky fixar allt!




Tog 2 veckor att få ett hus!
Allt ska vara rosa



Anabelle







Jobbar som tjuv

NO!

Tonåring & gamling

Vuxen

Titta vem som hittades på nattklubben!
Huset när jag slutade spela i går kväll


Lite observationer under spelet:
- De lever i ca 109 dagar och blev gamling på dag 100 i mitt spel denna omgång. För kort! Det klarar jag inte av.
- Barnens färdigheter måste bemästras för att de ska generera färdigheter som tonåring/vuxen. Segt!
- Svårt att tjäna pengar vilket är roligt men gör att barn fick vänta i ca 3 veckor. 
-Räkningarna är enorma men kommer bara på måndagar.
- Väldigt sociala men håll koll på elaka simar för de förstör snabbt relationer med andra.
- Gör man rätt så blir man befordrad snabbt men det ger inte lika stora bonusar som i The Sims 3.
- Roligt att de har känslor! De blir väldigt personliga.

2 kommentarer:

  1. vet du hur man får tillbaka bebisarna från dagis i the sims 4?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagis? Hmm visst inte om att det fanns. Mina simmar lämnar tomten för jobb och så försvinner bebisen. Antar att men kan se det som dagis. Bebisen kommer tillbaka när föräldrarna kommer hem igen

      Radera