onsdag 20 augusti 2014

Familjen Hope - tre dagar närmare The Sims 4

Jag hade egentligen tänkt att göra detta som en Let's Play men det byggs om i våran lägenhet sedan i måndags och det bankas hela dagen och på kvällarna för mina föräldrar för mycket ljud för att det ska bli bra. Jag tänker göra en Let's Play av The Sims 4 dagen då det kommer ut om det så ska ta livet av mig.

Philip har hittat en ny hobby. Han bjuder över sin kompis som jag för ögonblicket glömt av namnet på och så berättar han spökhistorier. MASSOR av spökhistorier!

 Lilian är inte speciellt imponerad av denna nya hobby då han skrämmer livet ur henne. 

 DEt verkar som deras kompis inte heller gillar historier om mumier och spöken.

 No you don't! 

 Familjen fegis...

 Philip vill nå toppen av idrottskarriären men har har inga färdigheter. Han kan knappt gå upp ur sängen utan att bli andfådd. 
 Eftersom det fortfarande är brist på pengar i familjen så får Lilian spendera sin lediga tid med att förvandla giftiga äpplen till andra saker. 

 En mumie fisk passar Philip utmärkt nu när han har en skräckhobby. Han lyckas övertala Lilian och mig att spara fisken som får namnet Ifran. 
 Bara några timmar senare får Ifran en kompis vida namnet My men hon säljs för 80§ så att räkningarna kan betalas. 

 För att få bort tankarna från räkningar och ogräs så köper jag (för de få tillgångar de hade) ett kubbspel. DE underhåller inte bara dem utan även mig eftersom att Lilian hela tiden slår sig själv i huvudet med pinnen.

 Man kan ju tycka att hon borde lära sig... 

Philip lär sig snabbt och vinner flera gånger på rad. Tyvärr tröttnar Lilian och lämnar Philip ute i regnet. Självisk som hon är så tycker hon att hennes behov som sömn och mat är viktigare än mina skratt. Själviska sim! Hon skulle bara veta vad jag skulle kunna göra med henne. Mohaha >:-)

Mer imon...

2 kommentarer: