lördag 16 augusti 2014

Se det från den ljusa sidan?

I flera veckor och månader har folk klagat på The Sims 4.
"Nej de sakans tooddlers!"
"Nej det finns ingen CAS!"
"NEJ det finns inga pooler!"
"NEJ INGA SPÖKEN!"
Ni förstår var jag menar. Alla klagar hela tiden på vad som sakans så nu tänkte jag göra ett positivt blogg inlägg om The Sims 4. Vad finns med i The Sims 4 som INTE fanns med i The Sims 3 grundspel.

Denna lista är inte fulländad utan det finns mer saker men jag tänkte ta med de stora sakerna som påverkar mig mest.

Skapa en sim
- Du slipper sliders för första gången. Dra i din sim för att skapa dem
- Gång stilar. Bestäm hur din sim ska gå.
- Hattar kan sättas på alla hårstilar.
- Byxor viks in i skorna. Inga mer byxor som sticker ut ur skor och förstör ditt val av outfit.
- Tatuering

Bygga
- Flytta på rum
- Flytta på hela hus
- Bestäm väggars höjd. Finns 3 olika om jag minns rätt
- Staket och huserande kran vara rundade. Något jag saknat länge.

Köpläge
- Trädgårdslådor. Nu kan man äntligen plantera saker i lådor.
- Cupcake-maskin
- Kemilab för barn
- Läsplattor
- Koplantan kommer tillbaka

Spelläge
- Barn kan spela instrument
- Barn kan leka med bebisar
- Gravida har inga special kläder längre utan vardagliga outfits fungerar
- Känslor! Din sims har känslor och dessa påverkar ditt spelade
- Gravid blir inte handlingsförlamade vid förlossning
- El och vatten stängs av om räkningar inte betalas
- Nya färdigheter som slöjd. Din sim kan skapa egna trämöbler

Det finns mycket mer saker men dessa är några som jag är så glad över att få med i ett grundspel.
Hela listan på saker som finns med kan ni hitta HÄR

1 kommentar:

  1. Äntligen någon som faktiskt skriver något positivt om 4:an! Jag är i alla fall sjukt taggad på det!

    SvaraRadera